Dawes, L., Mercer, N. & Wegerif, R. (2000). Thinking Together. Birmingham: Questions Publishing.
Hanghøj, T. C., Hautopp, H., Jessen, C., & Denning, R. (2014). Proceedings of the European Conference on Games-based Learning, 1, 182-190.
KiDM. (2017a). Elf, N. F. & Hansen, T. H.: Hvad vi ved om undersøgelsesorienteret undervisning i dansk. Og hvordan vi kan bruge denne viden til at skabe bedre kvalitet i danskfagets litteraturundervisning i grundskolen. Odense: Læremiddel.dk - Nationalt Videncenter for Læremidler.
KiDM. (2017b). Illum Hansen, T., Elf, N. F. & Gissel, S. T.: Forskningsbaseret viden om undersøgende og skabende litteraturundervisning. Odense: Læremiddel.dk - Nationalt Videncenter for Læremidler.
Loyens, S. M. M. & Rikers, R. M. J. P. (2011). "Instruction based on inquiry". I: Mayer, R. E & Alexander, P. A. (Red.), Handbook of Research on Learning and Instruction (s. 361-381). New York: Routledge.
Sonnergaard, J. (2011). Radiator (3. udg.). København: Gyldendal.
Wallace, V. & Husid, W. N. (2017). Collaborating for inquiry-based learning, school librarians and teachers partner for student achievement (2. udg.). Santa Barbara, California Denver, Colorado: Libraries Unlimited.
Undervisningsministeriet. (UVM, 2017). Læreplan, dansk A, STX. Undervisningsministeriet. Styrelsen for undervisning og kvalitet.
Undervisningsministeriet. (UVM, 2019). Læreplan, dansk A, STX, vejledning. Undervisningsministeriet. Styrelsen for undervisning og kvalitet.